Grupa docelowa:
W usłudze szkoleniowej Pierwszej pomocy przedmedycznej może wziąć każda osoba, która wyraża chęć opanowania technik mających na celu ratowanie życia i zdrowia ludzkiego.
Ze względu na uniwersalny dobór metod edukacyjnych treść usługi skierowana jest do osób nie posiadających żadnej skonkretyzowanej wiedzy w omawianym zakresie. Wykwalifikowana
i doświadczona kadra szkoleniowa umiejętnie dobiera materiał szkoleniowy w zależności od wieku i wiedzy potencjalnych uczestników usługi szkoleniowej.
Cel edukacyjny:
Celem szkolenia jest nabycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych
w udzielaniu pierwszej pomocy przedmedycznej Po szkoleniu pierwszej pomocy kursant opanuje zakres tematyczny związany z czynnościami których wdrożenie ma na celu minimalizację ryzyka zgonu poszkodowanego i zwiększenia szansy na zapobiegnięcie powikłaniom zdrowotnym w wyniku zaburzenia funkcjonowania czynności życiowych. Uczestnik będzie potrafił udzielić pomocy przedlekarskiej w stanach zagrożenia życia związanych z wypadkami i stanami nagłymi. Uczestnik pozna mechanizmy funkcjonowania wybranych układów w organizmie człowieka oraz powiązania między nimi w różnych stanach fizjologicznych i patologicznych. Będzie umiał wykazać znajomość prawidłowych wartości i wskaźników stanu zdrowia. Pozna podstawowe zasady BHP, ergonomii i bezpieczeństwa podczas udzielania pomocy poszkodowanym.
Grupa docelowa:
Personel medyczny pracujący na oddziałach szpitalnych – Przymus bezpośredni jest najczęściej stosowany w psychiatrii, gdzie pacjenci mogą stanowić zagrożenie dla siebie lub innych. Lekarze i pielęgniarki pracujący w takich warunkach muszą być dobrze przeszkoleni
w zakresie prawidłowego i zgodnego z prawem stosowania przymusu.
Personel medyczny pracujący w izbach przyjęć i SOR-ach (Szpitalne Oddziały Ratunkowe)
W tych miejscach nagminne są niepożądane incydenty i sytuacje kryzysowe z udziałem pacjentów agresywnych lub będących pod wpływem substancji psychoaktywnych, które mogą wymagać zastosowania przymusu bezpośredniego, celem minimalizacji ryzyka.
Cel edukacyjny:
Usługa szkoleniowa ma na celu przyswojenie nowych wiadomości, aktualizację posiadanej dotychczas wiedzy o nowe elementy i aspekty podyktowane rozwojem nauk medycznych co prowadzi do rozwoju posiadanych kompetencji przez uczestnika szkolenia i uzyskanie aktualnej wiedzy dotyczącej problematyki poruszanej w czasie szkolenia, nie ograniczając się wyłącznie do kwestii zastosować przymus bezpośredni, ale podchodząc do omawianego zagadnienia w sposób hybrydowy uwzględniające wiele uwarunkowań wpływających w ostatecznym rezultacie na osiągnięcie zamierzonego celu z poszanowaniem etyki zawodowej i przy zachowaniu należytej ochrony praw pacjenta.
Grupa docelowa:
Personel medyczny i pracownicy administracji podmiotów leczniczych
Cel edukacyjny:
Umiejętność podejmowania decyzji zarządczych z wykorzystaniem zasad kontrolingu medycznego w warunkach pomiotów leczniczych z zastosowaniem innowacyjnego autorskiego narzędzia klasy Business Intellignce BISmartHospital
Grupa docelowa: Szkolenie skierowane do pracowników zatrudnionych w organach samorządowych, placówkach medycznych, firmach prywatnych
Cel edukacyjny: Celem kursu jest przedstawienie problematyki związanej
z przeciwdziałaniem korupcji w organizacji jest on skierowany do grup osób pełniących funkcje publiczne w urzędach i instytucjach publicznych
o normę PN-EN ISO/IEC 27001.
Grupa Docelowa: Pracownicy administracji państwowej / podmiotów prywatnych.
Cel Edukacyjny: Podniesienie kwalifikacji merytorycznych szkolonych osób.
Grupa Docelowa: Instytucje obowiązane w rozumieniu ustawy do przeszkolenia:
- banki krajowe, oddziały banków zagranicznych, oddziały instytucji kredytowych, instytucje finansowe mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- banki spółdzielcze;
- przedsiębiorcy prowadzący działalność leasingową oraz factoringową;
- spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe oraz Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa;
- krajowe instytucje płatnicze, krajowe instytucje pieniądza elektronicznego, oddziały unijnych instytucji płatniczych, oddziały unijnych i zagranicznych instytucji pieniądza elektronicznego, małe instytucje płatnicze, biura usług płatniczych oraz agenci rozliczeniowi;
- domy maklerskie, biura maklerskie;
- banki powiernicze;
- fundusze inwestycyjne, alternatywne spółki inwestycyjne, towarzystwa funduszy inwestycyjnych, zarządzający ASI;
- zakłady ubezpieczeń wykonujące działalność w zakresie ubezpieczeń n życie;
- pośrednicy ubezpieczeniowi wykonujący czynności pośrednictwa ubezpieczeniowego w zakresie ubezpieczeń na życie;
- przedsiębiorcy prowadzący działalność kantorową;
- podmioty prowadzące działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług
w zakresie: a) wymiany pomiędzy walutami wirtualnymi i środkami płatniczymi, b) wymiany pomiędzy walutami wirtualnymi, c) pośrednictwa w wymianie, o której mowa w lit. a lub b; - notariusze w zakresie czynności dokonywanych w formie aktu notarialnego wskazanych w ustawie;
- adwokaci, radcowie prawni, prawnicy zagraniczni, doradcy podatkowi w zakresie,
w jakim świadczą na rzecz klienta pomoc prawną lub czynności doradztwa podatkowego wskazane w ustawie; - doradcy podatkowi w zakresie czynności doradztwa podatkowego;
- przedsiębiorcy, których podstawową działalnością gospodarczą jest świadczenie usług polegających na sporządzaniu deklaracji, prowadzeniu ksiąg podatkowych, udzielaniu porad, opinii lub wyjaśnień z zakresu przepisów prawa podatkowego lub celnego, niebędący innymi instytucjami obowiązanymi;
Cel Edukacyjny:
- zaprezentowanie procederu prania pieniędzy na przykładach obrotu gospodarczego
z uwzględnieniem wpłat gotówkowych, - omówienie definicji brudnych pieniędzy przez pryzmat nieujawnionych źródeł przychodu z uwzględnieniem zmian w ordynacji podatkowej,
- omówienie i analiza ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
- zapoznanie z obowiązkami urzędników, przedsiębiorców, czy biura rachunkowego
w obliczu obowiązujących przepisów, - omówienie odpowiedzialności karnej określonej przepisami aktów prawnych dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy,
- omówienie podejścia opartego na ryzyku w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy,
- zaprezentowanie mechanizmów wyłudzania podatku VAT stosowanymi przez przestępców w tym „Karuzeli podatkowej”.
Grupa Docelowa: Wychowawcy, psychologowie Szpitali Psychiatrycznych oraz ośrodków dla nieletnich z zaburzeniami psychicznymi, ratowników medycznych, pielęgniarek, lekarzy, pracowników ośrodków medycznych, szpitalne odziały ratunkowe (SOR)
Cel Edukacyjny: Wzmocnienie odporności na stres pracowników medycznych, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, podniesienie kwalifikacji w związku
z poznaniem rozwiązań prawnych i przysługujących prawach, nabycie umiejętności
w zastosowaniu technik i dźwigni obezwładniających.
Grupa Docelowa: Pracownicy transportu publicznego, kierowcy autobusów, pracownicy PKP, kontrolerzy, służba ochrony kolei.
Cel Edukacyjny: Wzmocnienie odporności na stres pracowników transportu publicznego, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, podniesienie kwalifikacji w związku z poznaniem rozwiązań prawnych i przysługujących prawach, nabycie umiejętności w zastosowaniu technik i dźwigni obezwładniających, technik negocjacyjnych
w miejscu wykonywania obowiązków służbowych
Grupa Docelowa: Uczestnicykursu zyskają umiejętności radzenia sobie
w sytuacjach kryzysowych mogących na co dzień wystąpić
w miejscu pracy, od prewencji po działania ratownicze,
Cel Edukacyjny: Efektem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat pożądanych czynności pracownika instytucji podczas wystąpienia sytuacji kryzysowej w tym ukształtowanie wzorca postępowania w sytuacjach dot. informacji o podłożeniu ładunku wybuchowego przekazanego drogą elektroniczna (mailem) oraz drogą telefoniczną, prawidłowe zabezpieczenie cybernetyczne materiału dowodowego na komputerach placówki wypracowanie metod działania, uzyskanie wiedzy na temat koordynacji działań pomiędzy pracownikami a służbami ratowniczymi.
Grupa Docelowa: Osoby starsze, uczestniczące do tzw. Uniwersytetów III wieku oraz rad seniora usytuowanych przy Urzędach Miasta, Gminy,
Polski Związek Emerytów i Rencistów, instytucje pomocy społecznej MOPS
Cel Edukacyjny: Podniesienie świadomości seniorów w zakresie wpływu prawidłowych modeli postępowania sytuacji zagrożenia – na ich własne bezpieczeństwo,
podniesienie wiedzy i umiejętności seniorów w zakresie niebezpieczeństw płynących z nieumiejętnego rozpoznawania zagrożeń przestępczych oraz zagrożeń związanych z cyberprzestępczością,
Utrwalenie wiedzy oraz aktywizacja seniorów celem większej dbałości o zapewnienie własnego bezpieczeństwa
Grupa Docelowa: Celem kursu jest uzyskanie wiedzy na temat procesów werbowania, sprawdzenia pracownika. Wskazanie nieszablonowych możliwości prowadzenia rozmów, negocjacji biznesowych w związku z założonym celem.
Cel Edukacyjny: Nabycie umiejętności potrzebnych uczestnikom w codziennej pracy przy zachowaniu etyki zawodowej, nabycie umiejętności sprawdzenia i ustalenia przekazanych danych w cyberprzestrzeni, uzyskanie wiedzy na temat metod werbunkowych podczas prowadzenia rekrutacji na dane stanowisko dzięki nabytej wiedzy pracodawca unika kosztów związanych z zatrudniam niekompetentnej osoby.
i odpowiedzialność
Grupa Docelowa: Menedżerowie, pracownicy komórek organizacyjnych realizujący zadania z zakresu obsługi organów spółek prawa handlowego (zarządu, rady nadzorczej/komisji rewizyjnej, zgromadzenia wspólników/walnego zgromadzenia akcjonariuszy)
Cel Edukacyjny: Przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy o regulacjach prawnych związanych z funkcjonowaniem organów korporacyjnych spółek prawa handlowego z uwzględnieniem ryzyk oraz obszarów szczególnie wrażliwych z punktu widzenia osób realizujących w organizacji zadania z zakresu obsługi organów (tj. osoby zatrudnione w sekretariacie, biurze zarządu, komórce realizującej zadania
z zakresu nadzoru korporacyjnego/właścicielskiego)
w organizacji przez służby specjalne
Grupa Docelowa: Menedżerowie, osoby zajmujące wyższe stanowiska kierownicze w organizacji, osoby „pierwszego kontaktu” (pracownicy recepcji, sekretariatu itp.)
Cel Edukacyjny: Przyswojenie podstawowych zasad postępowania w przypadku kontroli prowadzonej przez służby specjalne przez pracowników przedsiębiorstwa, JST lub innej organizacji, umiejętność weryfikacji zgodności z prawem poleceń kontrolujących oraz obowiązków kontrolowanych, umiejętność weryfikacji treści dokumentów uprawniających
Grupa docelowa: Menedżerowie, pracownicy komórek organizacyjnych realizujący zadania z zakresu nadzoru korporacyjnego i nadzoru właścicielskiego
Cel edukacyjny: Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom rozwiązań prawnych, które zostały wprowadzone do porządku prawnego m. in. na podstawie ustawy z dnia 9.02.2022r. o zmianie ustawy – kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2022r. poz. 807), która weszła w życie 13.10.2022r., zarówno w obszarze funkcjonowania tzw. Grupy Spółek, jak również zmian w obszarze funkcjonowania organów korporacyjnych spółek prawa handlowego
Grupa docelowa: Menedżerowie, pracownicy komórek realizujących zadania
z zakresu HR, pracownicy komórek realizujących obsługę organów zarządczych
i nadzorczych
Cel edukacyjny: Zapoznanie wybranych grup pracowników z przepisami z zakresu prawa pracy, jakie zaczęły obowiązywać z dniem 7.04.2023r. na podstawie ustawy
z 1.12.2022 r. o zmianie ustawy — Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 240), dostosowując tym samym polskie regulacje dotyczące prawa pracy do regulacji unijnych. Przepisy te wprowadziły szereg istotnych zmian, regulujących m. in. kwestie pracy zdalnej oraz kontroli trzeźwości pracowników.
Grupa docelowa:
Osoby aktywne zawodowo niezależnie od charakteru pracy. Szkolenie ukierunkowane jest względem środowiska osób, który charakter i zakres obowiązków wymaga nieustannego podnoszenia kwalifikacji i zwiększenia stopnia świadomości w zakresie zagrożeń związanych z funkcjonowaniem w wirtualnej rzeczywistości ze szczególnym narażeniem na negatywne konsekwencje ataków cybernetycznych w związku
z czynnościami podejmowanymi w ramach aktywności zawodowej.
Pracowników i/lub właścicieli pracujących z komputerem, Internetem oraz urządzeniami mobilnymi.
Dyrektorów menagerów działów IT bez doświadczenia na płaszczyźnie związanej
z tematyką Cyberbezpieczeństwa
Pracowników nowych technologii
Pracowników działów zarządzania ryzykiem
Pracowników biurowych i pokrewnych
Cel edukacyjny:
Zwiększenie świadomości uczestników na temat zagrożeń w cyberprzestrzeni oraz ulepszenie umiejętności identyfikacji, zapobiegania w oparciu o aktualne wytyczne
i podejmowania prawidłowych wyborów w procesie decyzjno-myślowym w tym skutecznego reagowania na szerokie spektrum zagrożeń związanych funkcjonowaniem w cyberprzestrzeni, celem minimalizacji ryzyka zagrożeń
i zwiększenia poziomu bezpieczeństwa danych i zasobów wrażliwych dla jednostki
z którą uczestnicy są bezpośrednio związani zawodowo.
Skutecznie chronić dane i zasoby organizacji przed cyberatakami.
Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości zagrożeń, ochrony danych, reagowania na incydenty bezpieczeństwa oraz pomóc w bezpiecznym korzystaniu
z technologii ogólnodostępnych w środowisku pracy.
Grupa docelowa: Osoby aktywne zawodowo niezależnie od charakteru pracy. Szkolenie dotyczy osób z wykonywaniem prac związanych ze szczególnym narażeniem na czynniki stresu.
Cel edukacyjny: Szkolenie z zakresu wypalenia zawodowego dostarcza wiedzę
i rozumienie zjawiska wypalenia zawodowego (WZ), wykształca umiejętności przeciwdziałania powstawianiu WZ oraz stosowania metod łagodzenia jego objawów, szczególnie przeżywanego stresu i dyskomfortu psychicznego. Dodatkowo uczestnik szkolenia zdobywa wiedzę dotyczącą możliwości uzyskania profesjonalnej pomocy od odpowiednich instytucji udzielających pomocy/wykwalifikowanych specjalistów z dziedziny zdrowia psychicznego w sytuacji poważnych powikłań WZ.
Grupa docelowa: Osoby wymagające poszerzenia kompetencji w zakresie skutecznych sposób komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie w trudnych sytuacjach w miejscu pracy. Szkolenie dedykowane jest dla nauczycieli oraz pracowników sektora publicznego.
Cel edukacyjny: Usługa „Komunikacja interpersonalna – skuteczne metody porozumiewania się” przygotowuje do skutecznego interpretowania komunikatów werbalnych i niewerbalnych, a także do asertywnego wyrażania swoich myśli, emocji, potrzeb i osądów. Ponadto uczestnicy warsztatów zdobędą wiedzę i umiejętności dotyczące radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i w kontakcie z osobami agresywnymi, roszczeniowymi, manipulującymi i nie komunikującymi się wprost.
Grupa docelowa: Diagności laboratoryjni, Pielęgniarki, Ratownicy medyczni, Pracownicy Działu Kadr, Zarządzający podmiotami leczniczymi
Cel edukacyjny: Opanowanie wiedzy w zakresie prawidłowego zarządzania Medycznym Laboratorium Diagnostycznym w zakresie formalno-prawnym i organizacyjnym, w tym
w zakresie współpracy z organem rejestrowym i ewidencyjnym. Zrozumienie odrębności funkcji nadzorczych kierownika podmiotu i kierownika MLD. Zdobycie wiedzy praktycznej
w obszarze kontroli prowadzonych przez organ rejestrowy (wojewodę) oraz konsultanta wojewódzkiego w dziedzinie diagnostyki laboratoryjnej. Pozyskanie przeglądowej wiedzy
w zakresie norm jakościowych obowiązujących MLD. Poznanie rożnych modeli zarządzania Medycznym Laboratorium Diagnostycznym na podstawie doświadczeń własnych kierowników MLD na Śląsku. Przyswojenie zagadnień i problematyki zarządzania zasobami ludzkimi, poznanie istotnych obszarów HR zarówno dla pracownika jak i zarządzającego zespołem ludzkim. Przyswojenie zasad tworzenia grafików czasu pracy oraz rodzajów umów o pracę, zasad wynagradzania , obowiązków i praw pracowniczych.
w aspekcie prawidłowej organizacji świadczeń zgodnej z wymogami prawnymi, informatycznymi i metodycznymi zapewniającymi jakość i wiarygodność wykonywanych badań.
Grupa docelowa: Diagności laboratoryjni, Pielęgniarki, Ratownicy medyczni. Wszystkie zawody medycznych które zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ZDROWIA z dnia 23 października 2023 r. w sprawie standardów organizacyjnych badań laboratoryjnych parametrów krytycznych wykonywanych w materiale biologicznym, umożliwiających podjęcie szybkiej decyzji terapeutycznej będą tworzyć zespoły POCT w podmiotach leczniczych
Cel edukacyjny:
Pozyskanie wiedzy z zakresu prawidłowego nadzoru nad badaniami krytycznymi w aspekcie badań POCT wykonywanych przy łóżku pacjenta w świetle aktualnego Rozporządzenia Ministra Zdrowia. Poznanie systemów zdalnie nadzorujących urządzenia POCT, omówienie procedur definiujących badania krytyczne w aspekcie POCT, paneli badań, prawidłowe pobieranie materiału do badan RKZ omówienie wpływu wiarygodności wnyków badań parametrów krytycznych vs błędy przedlaboratoryjne, które bezpośrednio wpływają na rozpoznanie, leczeniu i monitorowanie efektów leczenia pacjenta. Przyswojenie tematyki stosowania testów POCT w praktyce medycznej :rodzaje testów, które można wykonywać bezpośrednio przy pacjencie, poznanie wad i zalet szybkiej diagnostyki
w miejscu świadczenia opieki nad pacjentem. Aspekty prawne i informatyczne stosowania POCT w świetle Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 października 2023 r. (Dz. U. poz. 2307) dotyczącego standardów organizacyjnych badań laboratoryjnych parametrów krytycznych wykonywanych w materiale biologicznym, co umożliwia podjęcie szybkiej decyzji terapeutycznej. Uzyskanie certyfikatu/zaświadczenia umiejętności do zarządzania obszarem POCT.
Grupa docelowa: Diagności laboratoryjni
Cel edukacyjny:
Celem przedmiotowego szkolenia jest pogłębienie wiedzy diagnostów laboratoryjnych w dziedzinie diagnostyki laboratoryjnej chorób z autoagresji ze szczególnym uwzględnieniem aspektu praktycznego jak również doradztwa i wsparcia pacjenta w procesie diagnostycznym.
Grupa docelowa: Diagności laboratoryjni, ratownicy medyczni, pielęgniarki, lekarze, studenci kierunków medycznych którzy chcą poznać lub uporządkować wiedzę medyczną z zakresu funkcjonowania układu wydalniczego.
Cel edukacyjny:
Przyswojenie tematyki dotyczącej funkcjonowania układu wydalniczego wraz z poznaniem laboratoryjnych metod oceny funkcji nerek. Poznanie kluczowych metod badawczych, badań przesiewowych i specjalistycznych istotnych dla rozpoznania dysfunkcji nerek, monitorowania leczenia. Pozyskanie kompendium wiedzy z zakresu funkcjonowania
i diagnostyki nerek.
z wykorzystaniem AI w miejscu zamieszkania pacjenta oraz w miejscu zdarzenia w ostrych stanach wieńcowych i przewlekłych, utrwalonych
Grupa docelowa: Studenci Pielęgniarstwa
Cel edukacyjny:
Podniesienie kwalifikacji w zakresie właściwej interpretacji zapisu EKG, dodatkowo wspieranej sztuczną inteligencją i aplikacją, w celu poprawy dokładności diagnozowania ostrych i przewlekłych stanów wieńcowych oraz szybkiego podejmowania decyzji medycznych w miejscu zdarzenia lub zamieszkania pacjenta.
Grupa docelowa: Ratownicy medyczni pracujący w ramach Państwowego Systemu Ratownictwa, izb przyjęć, szpitalne oddziały ratunkowe oraz studenci ratownictwa medycznego
Cel edukacyjny:
Podniesienie kwalifikacji w zakresie właściwej interpretacji zapisu EKG, dodatkowo wspieranej sztuczną inteligencją i aplikacją, w celu poprawy dokładności diagnozowania ostrych i przewlekłych stanów wieńcowych oraz szybkiego podejmowania decyzji medycznych w miejscu zdarzenia lub zamieszkania pacjenta
z wykorzystaniem AI w miejscu zamieszkania pacjenta oraz w miejscu zdarzenia w ostrych stanach wieńcowych i przewlekłych, utrwalonych
Grupa docelowa: Studenci Medycyny
Cel edukacyjny:
Podniesienie kwalifikacji w zakresie właściwej interpretacji zapisu EKG, dodatkowo wspieranej sztuczną inteligencją i aplikacją, w celu poprawy dokładności diagnozowania ostrych i przewlekłych stanów wieńcowych oraz szybkiego podejmowania decyzji medycznych w miejscu zdarzenia lub zamieszkania pacjenta.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do dyrektorów/nauczycieli szkół podstawowych, zawodowych
i średnich, do wychowawców domów dziecka, ośrodków wychowawczych, placówek pozaszkolnych, świetlic terapeutycznych.
Cel edukacyjny:
Szkolenie realizuje 3. punkt podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa
w roku szkolnym 2024/2025: Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie kwalifikacji oraz wiedzy nauczycieli, wychowawców podczas pracy
z dziećmi i młodzieżą właściwe reagowanie na zagrożenia, podniesienie wiedzy na temat cyberzagrożeń.
Grupa docelowa:
Pielęgniarki, położne, ratownicy medyczni – pracujący w oddziałach szpitalnych i ZRM którzy chcą aktualizować wiedzę w zakresie pielęgnacji wkłuć naczyniowych oraz zdobyć umiejętności w zakresie zakładania dostępów naczyniowych pod kontrolą USG
Cel edukacyjny:
Wyposażenie uczestnika w aktualną wiedzę na temat pielęgnacji dostępów naczyniowych oraz umiejętności i wiedzę niezbędną do bezpiecznego i skutecznego wykonania procedury kaniulacji naczyń obwodowych pod kontrolą USG